Home Fourteen

Home Fourteen

donderdag 29 november 2012

Tweedehands...............

Ik hou van ouwe rotzooi, zoals ik het zelf altijd zeg, zowel voor in het interieur als van kleding.Wel mooie ouwe rotzooi hoor......
Zo ben ik ook gek op tweedehands kledingwinkels en ga ik al een aantal jaar met mijn schoonzus of vriendin
naar een tweedehandswinkel in Laren genaamd ''de Clederij''.





 Ik vind het daar heerlijk. De ene keer heb ik niets en de andere keer een tas vol.. En wat zo leuk is, je hebt dan toch net wat anders dan anderen. Veelal zijn het best wel dure merken (je zit in het Gooi dus...), die dan na amper  gedragen te zijn of nog nieuw zijn, daar gebracht worden. En wij zijn er weer blij mee, want voor het volle pond zou ik het nooit kopen. Mij te duur........

.

Vorige week zijn we weer op strooptocht geweest, en via een collega ook terecht gekomen bij ''De Paskamer'' in s' Graveland. Ook leuk!! Spraken daar met een Gooise dame, die een ontzettend leuk tasje bij zich had. Ze fluisterde: ''die had ik bij die tweedehandswinkel hier iets verderop in de straat''. (ja, die dames  brengen, maar halen er ook he)  Lachen, wij weer een paar deurtjes verder...........en zo kwamen we terecht bij "Ýou & Me Second Best Fashion....... Hele leuke winkel met ook wat woonaccessoires. Tegenover is nog een winkel van hun, met nieuwe en gerestylde meubels, You & Home. Ook leuk om eens te bezoeken......








Zo maken wij er altijd weer een leuk dagje van. Lunchje pakken en genieten...........
Ik hoef niet perse wat te kopen hoor, maar als ik dan wat koop dan vind ik het veel leuker als nieuw kopen, want dat is niet zo moeilijk. De weg er naartoe (vanuit de Randstad) kijken wij ons ogen altijd al uit, de prachtige omgeving, de mooie huizen, heerlijk........Wij zeggen altijd, ''wij wonen verkeerd''. Maar ja, als ik er dan over nadenk, dan is het allemaal gewoon als je daar woont. Geloof het of niet, als ik dit opschrijf, geniet ik er weer van.........kijk al uit naar de volgende keer..........

Fijne week................jac............

7 opmerkingen:

  1. Met tweedehands kopen heb ik ook totaal geen problemen, ik merk zelfs dat ik daardoor bijna nooit in een woonwebshop koop: veel spullen die ik daar zie, kom ik vroeg of laat wel een keer bij de kringloop tegen en dan vele malen goedkoper. Kleding koop ik niet zo vaak tweedehands, al heb ik wel eens een mooi linnen colbertje gescoord die ik nog steeds draag. Jammer dat je adresjes niet wat dichter in de buurt zijn...

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh ik wil ook zulke adresjes bij me in de buurt.....;) Ben gek op dit soort winkels en helemaal als het mooie merken zijn ;)
    Tja...ik woon helaas in noord nl.

    Oh ja laat gerust eens mooie aankopen zien ;)

    Fijne middag

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou wel mee willen, helemaal mijn ding en veel spannender wat je tegenkomt en miskoop ook niet zo erg..

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk om in dit soort winkeltjes te kunnen struinen!
    Jammer genoeg zitter er hier niet zo veel!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja ik kan het me helemaal indenken hoor...dat je van zo'n dagje 'second hand' shoppen, samen met je vriendin, helemaal blij wordt...en er achteraf nog zo van nageniet!
    Ik heb dat ook hoor als ik met een vriendin, zo'n strooptocht langs leuke, mooie adresjes ga!...maar zulke gave tweedehands kleding adresjes als jullie bezoeken in het Gooi...die hebben wij hier helaas niet...zucht!
    Durf het bijna niet te vragen...maar kan/wil je er misschien, eens iets van laten zien?

    Een heel fijn weekend, en groetjes!
    Marianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk zo'n dagje uit. Ik vind het ook steeds leuker worden om op zoek te gaan naar van die tweedehands pareltjes. Wordt er ook echt blij van als ik dan wat heb gevonden. Zo weet ik ook nog een leuke website http://www.socsoc.nl/ waar je tweedehands items kunt vinden en verkopen en sorteren op jouw regio. Onwijs handig en wie weet wat er allemaal in de buurt te koop staat!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wie houdt er nou niet van om lekker te struinen door oude spullen, ook op internet zoek ik vaak voor de leukste koopjes, als ik een tip mag geven voor Kinderkleding: http://www.vintage-kids.nl

    Succes

    BeantwoordenVerwijderen