Home Fourteen

Home Fourteen

maandag 20 maart 2017

Van deze tijd............

Een aantal maanden geleden zijn we begonnen met het klussen op de boven verdieping.........

Eerst in het kantoor zoals ik het noem op de eerste verdieping......de muren in de kalkverf......super mooi geworden....van Carte Colori in de kleur Sculptura en de kast om het raam en de lambrisering in dezelfde kleur, maar dan in de krijtlak.

Nou dat was me wat hoor...pffft.....een hele bevalling!!
Hoezo dan, nou dat zal ik je vertellen....................
De winkel waar wij de verf gekocht hebben, had ons geadviseerd hoe wij moesten handelen....nu heb ik het over de krijtlak...........
eerst alles met ammoniak afnemen en daarna kan je er zo overheen lakken.
Zo gezegd zo gedaan...........met ammoniak afgenomen, dat was mijn taak en de wederhelft alles 2x in de lak gezet.......
Pffffft......de kenners onder jullie snappen het misschien al........maar je keek er al naar en de lak lag er al af.......we snapten er niets van!
De winkel gebeld waar wij het gekocht hadden, het voorgelegd hoe we het moesten doen volgens haar, ja zei ze, dat klopt, dat heb ik zo gezegd. Maar ik ga de fabrikant nog wel even bellen en dan bel ik u wel even terug..........en daar ging de telefoon..........oh oh zegt ze, het spijt me zo, maar ik heb het helemaal verkeerd gezegd.......mag dus absoluut niet met ammoniak, want dat bijt elkaar......en daar houd de verf dus niet op..   Sorry, sorry, sorry, maar u krijgt van ons nieuwe lak, en een primer die u er nu op moet zetten voordat u weer af gaat lakken. Maar de primer is dezelfde kleur als de lak hoor, dus wij dachten dan hoeft het misschien maar 1x........Dus bus open..............pfffft de primer is dus wit..........dus weer 2x lakken!!!!!!!!

Je begrijpt het al....balen, balen, balen!!!!
Maar na lang zwoegen is het dan toch gelukt.....en het resultaat mag er wezen......ik vind het prachtig, al vind ik de kwaliteit van de krijtlak niet je van het .........of ligt dit aan ons?.......ik vind het heel gauw beschadigd!!! Maar desalniettemin het is prachtig geworden...Echt weer van deze tijd!!



Als bureau hebben we gekozen voor een oude markttafel uit India....de stoel wordt misschien nog een keer vervangen....al vind ik het niet storend.


Even daarna zijn we aan de master bedroom begonnen.





Dezelfde kleur gebruikt, omdat ik het een prachtige kleur vind en het een eenheid vormt.
We wilden eerst een ander ledikant, maar hebben toch besloten om het te verven, in een grijze tint.......en heb er geen spijt van......ander beddengoed, en je kent het niet meer terug!! Gordijnen van linnen/katoen.....en rolgordijnen er achter.....
Nieuwe vloer over de hele bovenverdieping.............en klaar!! Nou ja, klaar???
De overloop moet nog...........pfft en dat wordt een klus.........de muren moeten gestuct 
worden en op de trap de vloerbedekking er nog afgehaald worden......en dat is een karwei!!!
Want ja, het liefst wil ik de trappen verven.....dit klusje?!?  pffft is weer voor het najaar.....hoop nu het mooie weer tegemoet te gaan........en is de tuin eerst weer aan de beurt!!!

Maar als iemand een goede tip heeft voor het verwijderen van de vloerbedekking op de trap??
Alle suggesties zijn welkom hoor!!!

Nou, voorlopig staat het klussen binnenshuis op een laag pitje, dat duurt nog een aantal maanden.......en hopen dat het weer opknapt, dan kunnen we met z'n allen naar buiten....
Ik heb er iig zin in...........Kom maar op met die zon!!

Tot blogs...............Jacqueline............


Ps...........nog ff, maar op de facebook pagina Home Fourteen  geef ik een oude houten kruik weg............dus wil je kans maken............
* Like de facebook pagina Home Fourteen  (dus niet alleen dit bericht)
* Deel dit bericht
* Win deze superleuke oude houten kruik

Succes!!!






4 opmerkingen:

  1. Prachtig Jacqueline, het is heel erg mooi geworden. Wij hadden toevallig dezelfde plannen, maar uiteindelijk zijn we nog niet veel verder gekomen. Te weinig tijd en energie. Maar als ik jouw foto's zie krijg ik ook weer inspiratie. Het was een klas maar met een super resultaat.

    groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ondanks al het extra werk is het supermooi geworden. Lekker de tuin in en ik hoop dat de gouden tip komt wb het verwijderen van de vloerbedekking op de trap
    Fijne dag
    lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een klus is het geweest om te schilderen, helemaal als je het voor je ogen er zo weer af ziet gaan.
    Maar het is heel mooi geworden.
    Nu lekker met jet mooiere weer buiten klussen.
    Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen